sâmbătă, 27 septembrie 2014

Gand despre fumat. Si despre de ce nu

Deja ma gandesc ca daca scriu despre asta multi o sa se uite crucis, dar simt nevoia sa-mi exprim gandurile, asa ca-i dau bataie pana nu se trezeste Cristian si-si da seama ca am fugit de langa el dupa ce a adormit :) 

Treba asta cu fumatu'-i boala grea - va zic eu sigur! Vad zi de zi la oameni in jurul meu, vad la mama care nu-si incepe ziua fara sa devoreze cateva tigari afara, pe balcon (ca deh, ar fi nasol sa stam toti in fum de tigara cand are ea chef sa fumeze, nu?). Nu judec pe nimeni si putin imi pasa de ce face omu' la el acasa. Ca pana la urma acolo-i buba. Problema mea cu fumatul e strict legata de activitatea asta atat de ravnita in locurile publice. Si va zic sigur ca pentru un nefumator - chiar daca n-o spune ca sa nu deranjeze - e al naibii de nasol sa suporti fumul de tigara. 

Stiu ca-s interese mari, am aflat ca banii care vin de la companiile care produc tigari si intra direct in buzunarul statului nu-s de lepadat, dar totusi de ce la noi nu se poate? In orice tara civilizata respectul i se cuvine celui care nu fumeaza, pentru ca asa e normal. E ca si cand m-as ca**ca langa masa unui om care mananca - e exact aceeasi lipsa de bun simt. 

La noi am fost in restaurante unde era un fel de compartimentare, daaaaar sa ne intelegem - fumul circula cam pe unde voia el - pentru ca avea vointa proprie. Asa ca tot un fumator pasiv eram la sfarsitul serii. Ma enerveaza treaba asta, ma frustreaza si de cele mai multe ori am renuntat sa mai ies in anumite locuri doar pentru ca se fumeaza. Nu-mi place sa miros ca o scrumiera ambulanta, nu-mi place sa ajung acasa si sa ma simta Cristian mirosind a tutun - mi se pare hidos. 

Si mai nasol e cand fumeaza lumea pe strada si oricat de mult ti-ai dori sa ii ocolesti - tot la tine trage fumul ala nenorocit exact cand esti cu copilul in boba. Nu va spun ca am mai vazut si mamici fumand langa carucior si sufland fumul "in alta parte". Really??? Mi se intorcea stomacul pe dos instantaneu. Yack! 

Cand l-am cunoscut pe Andrei fuma si el. De vreo zece ani. Mi-a spus ca la inceput nu i-a placut, a fost oribil. Dar anturajul "l-a convins" ca e cool. Si ca "ce naiba sa faci cand toata lumea fumeaza?". L-am lasat vreo cateva saptamani si i-am explicat ca nu raman cu el daca viitorul lui miroase a tutun. Asa ca in trei luni a reusit sa se lase. Taica'miu s-a lasat dupa 30 de ani. Deci nimic nu e imposibil daca asta e ceea ce-ti doresti. 

Chiar, tati, azi ar fi fost ziua ta daca inca mai erai aici. Ne-ai fi spus ca nu vrei cadouri si am fi ras un pic impreuna in timp ce ne spuneai cateva bancuri din sutele pe care le stiai...Ma oftic ca nu esti aici. Serios. Te-ai fi topit de dragul lui Cristian. E un baietel asa misto! Rade mult si e calm. Sper sa nu se apuce niciodata de fumat :) 

Chiar ma gandeam intr-o zi - ca in jurul meu am ramas (nu stiu daca intamplator sau nu, pentru ca n-am stat sa fac nici o selectie asa la drum de seara) doar cu oameni care nu fumeaza. Si e genial! :) Once again...nu judec si inca am prieteni care fumeaza, chiar daca ne vedem rar :) Dar zic asa...ce misto ar fi daca n-ar mai fuma nici ei :)) 

O zi faina...si...scoateti-va fumurile alea din cap ! ;) 

PS: textul a fost scris aseara. 

Ahh si pentru astia care intelegeti franceza...take a look :) e o reclama mai veche care a fost interzisa in Franta. Dar imi merge direct la suflet ! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu